Paul heeft een 25-jarige ervaring in de retail. Vanuit een bedrijfskundige achtergrond met een specialisatie in marketing heeft hij de eerste 7 jaar van zijn loopbaan gewerkt aan leverancierskant. Eerst bij een Nederlands bedrijf met buitenlandse dochters in de productie van incontinentiemateriaal. Later bij de Nederlandse vestiging van het Duitse Bayer.
De overstap naar retail vond plaats bij Etos (Ahold). Als commercieel manager verantwoordelijk voor inkoop en marketing. Na een korte tussenstap bij Euretco Wonen werd hij algemeen directeur van Halfords (Nederland, België en Duitsland). In de 9 jaren dat hij deze functie bekleedde werden goede resultaten gerealiseerd door noodzakelijke assortimentsvernieuwing. Daarna volgden de eindverantwoordelijkheid voor DGN Retail en Welkoop.
Rode draad in deze loopbaan is om vanuit een sterk formulekader te vernieuwen en groei te realiseren. Betrokkenheid van de organisatie is daarbij cruciaal.
“Elke dag worden er 1000 beslissingen genomen in een organisatie. Het is de taak van de CEO om het kader te geven en goede mensen op juiste plekken te hebben; het is niet de taak om betrokken te zijn bij al die beslissingen!”